Facebook Live kullanmak için 10 Süper Neden!

İş dünyasında veya normal yaşantıda Facebook Live kullanmanın 10 Süper nedenini sizlerle paylaşacağım. Facebook Live ‘ı neden kullanmalıyız?
Her dakika internete bir milyon dakikalık video yüklendiğinde (2021 yılına kadar Cisco’ya göre) video içeriği açıkça önemlidir. Videonuzun, üretilen çok miktarda içerik arasında kaybolmasını sağlamak da kolaydır.
Facebook’daki dörtte bir kişi her gün bir video izliyor – bu 500 milyon insanın.Bunun nedeni, büyük dosya boyutundan ve daha yüksek çözünürlük talebinden ötürü dört yıl içinde, video, tüm tüketici İnternet trafiğinin yüzde 80’inden sorumlu olacak. Tüm video trafiğinin yüzde on üçü canlı video akışı olacak.
Bunun büyük bir kısmı Netflix gibi hizmetler için olacak, ancak aynı zamanda insanların videoları geniş bir kitleye kolayca akıtmalarını sağlayan Facebook Live gibi hizmetlerin yükselmesinden kaynaklanıyor. Popülarite artışı ve bunun ne kadar kullanışlı olması, Facebook Live’ın her büyüklükteki işletme tarafından kullanılması gerektiği anlamına geliyor.

Facebook Live kullanmak için 10 Süper Neden!

İş dünyasında Facebook Live’ı kullanmanın bazı avantajları şunlardır:

#1 Düşük Üretim Maliyeti

Facebook Live’nın en önemli avantajlarından biri, telefonunuzdan yapabilmenizdir. Bir sürü gösterişli ekipman satın almanız veya herhangi bir uzman bilgiye sahip olmanız gerekmez – yalnızca bir kaç düğmeye basabilir ve gidebilirsiniz.
Facebook Live, Ağustos 2015’ten bu yana devam ediyor ve insanlar artık hizmetin alçak profili estetik bilgisine, yani insanların yüksek üretim değerleri beklemediklerini biliyor. Aracınızdan bile akış yapabilirsiniz (önerilse de önerilmez).
Bu, herhangi bir üretim değeri olamayacağınız anlamına gelmez. Videolarınızı teslim aldığınızda Snapchat’la yapabileceğiniz gibi, maskeler eklemek için filtreler ve arttırılmış gerçeklik özellikleri kullanabilirsiniz. Bunu yapmak için teknik ekibe sahipseniz, kitlenizin kendi Facebook Canlı akışlarında ürününüzü kullanması ve tanıtması için genişletilmiş gerçeklik filtreleri üretebilirsiniz.
Ayrıca, üretim tasarımı, komut dosyası verilen etkinlikler ve hatta oluşturulan banner’lar ve setler sayesinde, Facebook Live etkinliklerine üretim değeri katabilirsiniz. Facebook Live’ın doğası gereği, planlama ve para önleme, üretilen bir videodakinden daha etkili görünebilir.

#2 Makul Beklentileri karşılamak

Facebook Live, Ağustos 2015’te piyasaya çıktığında, yeni hizmetin oluşturulması için içerik oluşturucularını ödedi. Buzzfeed’e 3,1 milyon dolar ödendi ve en yüksek izlenen video, patlamayı bekleyen karpuz çevresinde lastik bantlar sarılıp masanın üzerinde oturan iki kişiydi.
Videonun 45 dakikalık çalışma süresi boyunca 807.000 kişi izledi ve 315.000’den fazla yorum yaptı. Buzzfeed’in kendi üretim stüdyosu var ve açıkça bir bütçeye sahip – ancak Facebook Live’da bunun olması beklenmiyor – şu anda olanları yakalamaktadır.
Bu nedenle, en çok izlenen video bile çok düşük üretim değerlerine sahipti. Bir müşteriyle harika bir görüşme yaptıysanız veya paylaşmak istediğiniz harika bir fikriniz varsa, anında yapabilirsiniz ve kenarlarında biraz sert olduğunu düşünmek zorunda kalmazsınız demektir.

#3 Heryerde Kullanım İmkânı

Bir oyuncuyu inceleyen bir anne olan ‘Chewbacca Mom’ videosu, bir otomobilde filme alındı ve en çok izlenen 160 milyondan fazla görünüme sahip 2016’nın Facebook Live videosuydu. Bir Smartphone’da yakalanan ani bir an – bir otoparkta oturan bir arabadaydı.
Bu, ofisinizden veya çevrenizde bir Facebook canlı yayın yapabileceğiniz anlamına gelir – nereye giderseniz gidin, kitlenizin ilgisini çekecek ve çekirdek marka değerlerinizi güçlendirecek bir şeyler paylaştığınız hissedin.

#4 Facebook Live Bilgisayarınızda..

Ekim 2016’da Facebook ekran paylaşımını başlattı. Chrome gibi bir tarayıcıdaki bir uzantıyla artık yaptığınız şeyi, kullandığınız ekranda veya yalnızca bir İnternet sekmesinde paylaşabilirsiniz.
Eklenti temel işlevlerle başladı – örneğin resimde bir video resmi yapamazsınız – ancak işletmeler için fırsatlar sağlıyor. Mesela, web sitenizin ve işlevselliğinin canlı bir şekilde yürüyebileceği anlamına gelir.
Ayrıca çevrimiçi bir ders yapmak için de kullanabilirsiniz. Örneğin, grafik sanatçıysanız, Photoshop’taki becerilerinizi gösterin. Ayrıca özel bir Facebook grubunda müşterilerinizle konuşmak için kullanabileceğiniz bir şeydir, böylece sorularınızı cevaplayabilir ve işlerini iyileştirmek için yapmaları gereken şeylerin gerçek örneklerini verebilirsiniz – danışman olarak çalışırsanız harika olur.

#5 Sosyal kanıt ve etkileşimler

Sosyal medyanın çalışmasının nedenlerinden biri, reklamlar bile reklamlar gibi görünmediğinden, daha çok sosyal medyada tanıdığınız insanlardan gelen ürünler gibi görünüyor. Reklamların biçimlendirilmesi buna yardımcı olur, ancak bunu satan ana şey, toplumsal kanıt ve gerçek kişiler arasındaki etkileşimlerdir.
İnsanların içeriği (özellikle de gerçek zamanlı olarak) etkileşime girdiğini gördüğünüzde o içerik daha ciddiye alınır. İnsanlar, aslında, okumayı sevdiklerinden dört kat daha fazla video izlemeyi tercih ederler. Ayrıca, önceden kaydedilmiş bir videoyu izleyeceklerinden üç kat daha uzun bir canlı video izlemek muhtemeldir. Facebook, kişilerin bir Facebook Live video hakkında 10 kat daha fazla yorum yapma ihtimali olduğunu söylüyor.
İnsanlar, gerçek bir insanın gerçek zamanlı olarak gerçek bir şeyle etkileşimde bulunma eğilimindedirler. Videoyu tamamladığınızda, sosyal etkileşim orada kalır; daha sonra bu yayını artırmaya karar verirseniz iyi tanıtılmış bir Facebook Live video anında büyük miktarda sosyal kanıta sahip olabilir.

#6 Haber Akışının En üstünde Olmak

Facebook Live videolarını koymanın bir diğer yararı ise, yalnızca kendi özet akışınızdan değil, sizi takip eden kişilerin yayınına öncelik tanır olmasıdır. Canlı akış durduğunda geri düşer, ancak pozlamayı ödemek zorunda kalmadan içeriğinizi öne ve merkeze koymanın harika bir yoludur.
İçeriğiniz iyiyse, kişiler gerçek zamanlı olarak akışınızı paylaşır, böylece arkadaşlarınız ve iş arkadaşlarınız neler olup bittiğini görebilir – daha sonra haber yayınlarının üstünde görünecektir.

#7 Canlı Abonelik

Facebook Live videolarını düzenli olarak yerleştirirseniz, sizi takip eden kişilere ‘Canlı Abone Ol’ düğmesini kullanma fırsatı sunabilirsiniz. Bu, yeni içerikle canlı yayın yapmaya başladığınızda, sosyal medyada olup olmadıklarını insanlara bildirir.
Bu özellikten en iyi şekilde faydalanabilmek için (ve genel olarak Facebook Live) kitlenizin sosyal medyada en çok ne zaman olması gerektiğini düşünün. Bu, Facebook Canlı videolarını akşamları, örneğin insanlar iş yerinde değilken yapmak için daha iyi olduğu anlamına gelebilir.

#8 Hikaye

Snapchat’ın ve diğer hizmetlerin popülaritesi nedeniyle Facebook Öyküleri tanıtıldı. Facebook Live’dan farklı olsalar da yararlı olabilirler. Snapchats gibi, bunlar yalnızca bir kez görüntüleyebileceğiniz 24 saatlik sınırlı bir raf ömrüne sahip olan içerik parçalarıdır.
Ayrıca News Feed’in en üstünde yaşıyor ve tekrar tekrar görüntülenemeyecek bir şey olduğu için, ‘gizli bakış’ olan şeyleri veya münhasır bir teklifi çıkarmak harika.
Şu anda, Facebook Hikayeleri yalnızca kişisel hesaplardan elde edilebilir, ancak kişisel markanızı oluşturmak için harika bir yol olabilirler ve bu, işletme sayfalarına kaçınılmaz bir şekilde ulaştığında denemek için kullanılan bir teknolojidir.

#9 Varlığını Gösterme

Facebook Live’ı kullanmayla ilgili küçük işletmeler için en iyi şey varlığın yaratılmasıdır. Bir video kamera ile birini işe almak ve bir senaryo yazmak zorunda kalmak yerine, sadece telefonunuza konuşabilir ve bir şeyler yaratabilirsiniz. İşletmenizi sergileyebilir, benzersiz satış noktalarınızdan, farklılık noktalarından bahsedebilir ve kitlenize ulaşılabilir olabilirsiniz.
Takip ettiğiniz bir Facebook Live oluşturduktan sonra, bu videoları feed’inizde kullanabilirsiniz – zaten sosyal kanıtı var. Bir downloader aracını kullanarak, bu videoları Facebook’dan alıp YouTube gibi diğer platformlara yükleyebilirsiniz.
Haftanın her günü bir video yapmaya karar verdiyseniz bir düşünün. Belki bir gün öğretici olurdu, bir başkası tavsiye olurdu, üçüncü birincisi personelin yaptıklarını göstermek için perde arkasında, bir başkası müşteriyle konuşurken sonuncusu Q ve A oturumu olurdu.
Bir ay içinde, YouTube’da beş farklı videonun başlangıcı olabilecek 20 videoyu oluşturmuş olursunuz – hepsi harici bir ajansa para ödememek zorunda kalmadan.
Daha büyük bir şirket iseniz, insanlara ne yaptığınızı anlamanıza yardımcı olmak ve sorularınızı yanıtlamaya nasıl yönlendirmek isterseniz işinize bir insan yüzü verebilir ve kitlenizle orijinal bağlantıları oluşturmanıza yardımcı olabilir.

#10 VR, 4K, 360 derece ve daha fazla çekim modeli

Facebook, büyük miktarda videoya yatırım yapıyor ve Facebook Live’a yatırım yapıyor. Bu, sürekli olarak güncellediği anlamına gelir. Facebook, filtreleri ve artırılmış gerçekliği ekledi ve daha yakın bir tarihte, kapalı altyazı ekledi (Facebook’daki videoların yüzde 85’inin sesi çıkarıp izlendiği iyi).
Akıllı Telefonları kullanarak Facebook Live’ı kullanabilmenize rağmen, 4K ve VR dahil olmak üzere hizmetin akışını sağlamak için her türlü kamerayı da kullanabilirsiniz – Essential Phone gibi telefonlarda bile 360 ​​kameralar artık Facebook Live’da destekleniyor.
Bir seyahat acentesiyseniz, otellerinizdeki yerel temsilcilerden birine, e-postanın bir bedeli karşılığında uluslararası bir reklamın tüm üretim değeriyle varış noktanızdan birinin canlı bir videoyu çekmesini isteyebilirsiniz. İnsanlar sanal gerçekliği kullanmak istiyorlarsa orada oldukları gibi açıklıklar, açılışlar ve gala olaylarına ‘katılabilirler’.
Bu teknolojinin bazıları milyonlarca kişi tarafından kullanılırken, diğer kısımlar hala emekleme aşamasındadır. İşletmeniz için en uygun olanı öğrenin ve denemekten korkmayın.